ارز دیجیتالICP

رمز ارز ICP توکن ارائه شده پلتفرم Internet Computer است. اینترنت کامپیوتر اولین بلاکچین است که با سرعت وب با ظرفیت نامحدود اجرا می شود. در واقع این پلتفرم همچنین سومین نوآوری بزرگ در بلاکچین در کنار بیت کوین و اتریم را نشان می دهد. اینترنت کامپیوتر ،یک کامپیوتر بلاکچین است که در یک مقیاس هوشمندانه محاسبه و داده ها را اجرا می کند، داده ها را به طور موثر پردازش و ذخیره می کند و چارچوب های نرم افزاری قدرتمندی را به توسعه دهندگان ارائه می دهد. با امکان پذیر ساختن این موارد، اینترنت کامپیوتر یک راه حل جدید را برای ساخت خدمات اینترنتی توکن، سیستم عامل های صنعت، سیستم های مالی غیرمتمرکز و حتی سیستم ها و وب سایت های سازمانی ارائه می دهد.

بنابر توضیحات داده شده ICP توکن بومیinternet computer است که در این پلتفرم سه نقش اساسی دارد :

1.تسهیل حاکمیت شبکه:

با توکن های ICP می توان در ارتباط با رای دادن در حاکمیت شبکه مشارکت کرد و از این طریق می توانند پاداش کسب کنند.

2.تولید چرخه برای محاسبه:

ICP ذخیره ارزش منبع را فراهم می کند که می تواند به چرخه تبدیل شود.

3.پاداش دادن به مشارکت کنندگان:

از این توکن برای پاداش دادن به افرادی که در شبکه نقش مهمی دارند و کسانی که در حکومت شبکه مشارکت دارند، استفاده می شود.

  طبق وبلاگ رسمی این رمزارز، ارز دیجیتال ICP نوید انقلابی در صنعت رمزنگاری را ارائه می دهد.در حقیقت توکن ICP اولین بلاکچین است که می تواند میزبان وب سایت ها، سیستم ها، خدمات اینترنتی و کل سیستم های مالی باشد که کاملا از طریق قراردادهای هوشمند بدون هیچ سیستم خصوصی ساخته شده اند. در ادامه به بررسی تاریخچه و بنیانگذاران این رمزارز خواهیم پرداخت.

بنیاگذاران ارز دیجیتال ICP

این پروژه در اکتبر 2016 توسط دومینیک ویلیامز تاسیس شد و مورد توجه جامعه رمزنگاری قرار گرفت. Dominic Williams بنیانگذار و رئییس دانشمند DFINITY است. او یک نظریه پرداز رمزنگاری است و مسئول اختراع، اجماع شکاف احتمالی و سایر تکنیک های جدید رمزنگاری و عضو اولیه انجمن های فنی بیت کوین و اتریوم است. پیش از این، او رئیس و مدیر ارشد فناوری آزمایشگاه های String بود.

وی همچنین چندین استارتاپ مانند Airdocs، System7 و Smartdrivez را تاسیس کرد.

عملکرد  پلتفرم ارز دیجیتال ICP

اینترنت کامپیوتر یک پروتکل غیرمتمرکز جدید است که ترکیبی از قدرت محاسبه جمعی تعداد زیادی از نودهای رایانه ای است و یک پلتفرم رایانه ای واحد ایجاد می کند که قادر به پشتیبانی از برنامه های کاربردی در هر مقیاس است.

با استفاده از اینترنت کامپیوتر، قراردادهای هوشمند به واحدهایی با امنیت بالا تفکیک می شوند که این واحدها، واحدهای محاسباتی هستند که به عنوان برنامه کاربردی یا عملکردهای جداگانه عمل می کنند. کاربران نهایی می توانند از طریق یک قسمت ورودی با این واحدها ارتباط برقرار کنند و تجربه کاربری آنها شبیه اینترنت امروزی خواهد بود.

برخلاف اینترنت سنتی، اینترنت رایانه به جای تکیه بر زیرساخت های متمرکز، مستقیما میزبان و سرویس دهنده برنامه ها و داده ها است. در لایه اصلی آن، شبکه ای از مراکز داده می تواند نودهایی را اجرا کند که پروتکل ICP را اجرا می کنند. سپس این نودها را می توان به زیر شبکه هایی مرتب کرد که برای میزبانی از نرم افزارها استفاده می شود و کاربران می توانند به عنوان بخشی از وب خود با آنها ارتباط برقرار کنند.

ویژگی هاید پلتفرم ارز دیجیتال ICP

پلتفرم ارز دیجیتال ICP ویژگی هایی را به ارمغان می آورد که شامل موارد زیر است:

1.امنیت:

پلتفرم ارز دیجیتال ICP یعنی اینترنت کامپیوتر با مکانیزم اجماع چهار لایه مبتنی بر اثبات سهام PoS تغذیه می شود. که این شامل یک لایه هویت، یک لایه بلاکچین و یک لایه اسناد رسمی است. در کنار هم، این لایه ها امنیت و مقاومت قابل اثبات را در برابر حمله فراهم می کنند در حالی که عدم تمرکز را حفظ می کنند و اطمینان حاصل می کنند که شبکه می تواند از میلیون ها شرکت کننده پشتیبانی کند.

2.برخوردار بودن از تیم بنیانگذاری قوی:

پروژه اینترنت کامپیوتر توسط یکی از گسترده ترین تیم ها در فضای رمزنگاری در حال کار است یا به نقل از DFINITY، این پروژه توسط برجسته ترین تیم صنعت مهندسان کامپیوتر ساخته شده است.

به نقل از بنیاد Dfinity، پلتفرم قرارداد هوشمند دفینیتی با سرعت اینترنت اجرا خواهد شد و می‌تواند تمام برنامه‌ها مانند وبسایت‌ها و بلاکچین‌هایی نظیر اتریوم و بایننس اسمارت چین را اجرا کند.

Check Also

شرکت فناوری ترازیرو تکنالجیز (TerraZero Technologies)

شرکت فناوری ترازیرو تکنالجیز (TerraZero Technologies) واقع در ونکوور در سال ۲۰۲۲ اولین وام مسکن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *