ارز دیجیتال Q

Initiative Q پروژه ای است که توسط افراد سابق PayPal ساخته شده است. هدف این پروژه ساخت سیستم پرداختی جدید به جای کارت های پرداختی است که در دهه 1950 طراحی شده است. این سیستم از ارز اختصاصی خود با نام Q استفاده می کند. به منظور تشویق مردم به استفاده از این پلتفرم، این سیستم به افرادی که ثبت نام می کنند ارز Q رایگان اهدا می کندوبا زیاد شدن تعداد افراد هدایا کمتر خواهد شد.در تبلیغات ارز Q آمده است:
ثبت نام رایگان می باشد و سیستم فقط به نام و ایمیل  نیاز دارد.اما اگر این سیستم پرداختی به سیستم پرداختی برتر جهان تبدیل شود، ارز های اختصاص داده شده به شما ارزش زیادی پیدا می کنند. اگر شما فرصت استفاده از بیت کوین را ،۷ سال پیش از دست دادید، شما قطعا نمی‌خواهید که این فرصت را از دست بدهید.

 مدتی است که این تبلیغات در شبکه های اجتماعی توسط کاربران ایرانی درحال انتشارمی باشد. طبق گفته تیم پی پال هدف از ایجاد ارز Q ایجاد یک سیستم پرداخت جدید به جای کارتهای بانکی ست. 

دیوید جرارد یکی از خبرنگاران حوزه کریپتو دید انتقادی نسبت به برنامه Q گفت: اگرچه مدیران این پروژه را هنرمندان کلاهبردار نمیداند اما ایده روشنی از نحوه کار برنامه Q ندارد و در حال حاضر هیچ برنامه منظمی در آن مشاهده نمی‌کند. او در این خصوص گفته است: آنها با استفاده از بلیت های بخت آزمایی توکن های Q کاربران را جذب می کنند و با بیان این موضوع که تعداد کاربران ما بسیار زیاد است در صدد جذب فروشندگان و حتی سرمایه گذاران مطرح می‌باشند. اما در ابتدا باید از سد این مشکل عبور کنند که هنوز این شرایط به وجود نیامده است. تمام این شرایط در خیال آنها می‌گذرد و آنهابه معنای واقعی کلمه هیچ برنامه ای ندارند.

Check Also

شرکت فناوری ترازیرو تکنالجیز (TerraZero Technologies)

شرکت فناوری ترازیرو تکنالجیز (TerraZero Technologies) واقع در ونکوور در سال ۲۰۲۲ اولین وام مسکن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *