انواع نقره و کاربرد آن ها

نقره با ساختار مکعبی و سختی ۲.۵، دارای وزن مخصوص ۱۰.۵ می‌باشد. نقره را در طبیعت به حالت های دندانه وار یا مفتول در هم بافته شده می‌توان مشاهده کرد. در واقع بصورت توده ای از دانه ها و یا تکه های نقره شکل می‌گیرد.

 در زمان استخراج نقره از معدن آن را به رنگ سفید نقره ای روشن با جلای فلزی می‌توان دید ، ولی زمانی که در معرض هوا و یا مواد شیمیایی قرار گیرد ، لایه ای سیاه از اکسید نقره روی آن قرار می‌گیرد و کدر می‌شود.

لازم به ذکر است عیار یک شمش نقره ۹۹۹ است و این بدان معناست که ۹۹.۰۹% درصد آن خالص و تنها ۰.۰۱% از فلزات دیگر در ساخت آن استفاده شده است.

نقره با عیار ۹۹۹ خالص است . این نقره بسیار نرم و به آسانی تغییر شکل داده می‌شود و به همین دلیل در ساخت جواهرات از آن استفاده نمی‌شود . این نقره از مقاومت بالایی در برابر کدر شدن برخوردار است.

 کد گذاری بر روی نقره با عیار ۹۹۹ به این شکل می‌باشد FS 999 یا فقط ۹۹۹

الکتروم:

 در زمان یونان باستان ۲۰ تا ۲۵% نقره را با طلا ترکیب می‌کردند و به این ترکیب الکتروم می‌گفته می‌شد  .

برای مقاومت نقره در برابر سیاه شدن و سختی بیشتر ، آن را با طلا و فلزات دیگر ترکیب می‌کنند و یا برای محافظت بیشتر لایه ای از طلا روی آن می‌کشند.

نقره استرلینگ :

نقره با عیار ۹۲۵ را استرلینگ می‌نامند.

در ترکیب آن ۹۲.۵ درصد نقره و ۷.۵ درصد مس استفاده شده است ، استفاد از فلز مس در ترکیب آن به جهت افزایش سختی آن برای ساخت جواهرات می‌باشد.

نقره با عیار ۹۲۵ رایج ترین نقره در بازار است و با این که از روشنی و درخشش بالایی برخوردار است اما بعد از مدتی استفاده کدر می‌شود. برخی سازندگان جواهرات برای درخشندگی و براقی بیشتر آن و مقاومت در برابر تیره گی و کدر شدن از آبکاری رادیوم بر روی محصولات خود استفاده می‌کنند.

کد گذاری بر روی نقره استرلینگ ۹۲۵ و STg. می‌باشد.

نقره بریتانیا :

نقره با عیار ۹۵۰ و بیشتر را بریتانیا می‌نامند. در ترکیب آن ۹۵% نقره و تنها ۵% درصد مس استفاده شده است.

در جواهرات سفارشی دستساز ، سازندگان جواهرات معمولاً از نقره با عیار ۹۵۰ استفاده می‌کنند زیرا از مقاومت بالایی در برابر کدر شدن برخوردار است و درخشندگی و براقیت بیشتری دارد.

کد گذاری( انگ ) ۹۵۰P می‌باشد.

معادن نقره :

نقره از ۱۵۰۰ ق.م تاکنون از معادن مکزیک استخراج می‌شده و به این خاطر مکزیک بزرگترین تولید کننده نقره جهان است. از کنگزبرگ نروژ زیباترین نقره های طبیعی به شکل مفتول های تابیده شده استخراج می‌شود.

بیشترین معادن نقره در آمریکای جنوبی ، آمریکا ، استرالیا و روسیه سابق قرار دارد. در اکثر مواقع از معادن سرب می‌توان نقره را استخراج کرد.

Check Also

قیمت نقره سکه

بزودی فعال می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *